Begynn her,  Samfunn & kultur

Jeg er en feminin kvinne, og det forventer jeg respekt for (+)

Likestillingen har gått for langt, skrikes det fra det ene hjørnet i media for tida. Slett ikke langt nok, skrikes det fra den andre siden. Men når ingen diskuterer hva likestilling er og hva premissene bør være, så er hele diskusjonen tilsvarende meningsløs.

La oss nå late som at likestilling mellom kjønnene betyr at begge verdsettes like høyt av samfunnet. Lik lønn for likt arbeid, begge kjønn like representert og så videre. Dette er den selvsagte delen av det, den som er enkel å måle. Det er statistikk og det er prosentvekst (eller tilbakegang), og det er størrelser som er enkle å forholde seg til for selv den minst oppegående sjel blant oss. Fremover bra. Bakover dårlig. Me Tarzan, you Jane.

Abonner for å fortsette å lese

Bli en betalende abonnent for å få adgang til resten av dette innlegget og annet eksklusivt innhold.

Takk for at du leste! Vil du bla deg videre?

✦ Få månedlig-ish nyhetsbrev
✦ Følg meg på Instagram
✦ Legg til i Feedly / RSS

PS! Er du også lei av at regjeringen bare kaster kvinner og barn under bussen? Meld deg inn i Norges Kvinne- og familieforbund.

PPS! Deler du om velvære på sosiale medier? Nå kan du få betalt for å invitere kvinner inn i en magisk portal bare for dem. 🌸

Ingrid Jeanette har blogget siden 2004, og skriver om naturlig livsstil, magisk hverdag, kultur og samfunn, og ellers det som faller henne inn i hodet. Mer om Skogfrue →