Jeg er en feminin kvinne, og det forventer jeg respekt for (+)
Likestillingen har gått for langt, skrikes det fra det ene hjørnet i media for tida. Slett ikke langt nok, skrikes det fra den andre siden. Men når ingen diskuterer hva likestilling er og hva premissene bør være, så er hele diskusjonen tilsvarende meningsløs.
La oss nå late som at likestilling mellom kjønnene betyr at begge verdsettes like høyt av samfunnet. Lik lønn for likt arbeid, begge kjønn like representert og så videre. Dette er den selvsagte delen av det, den som er enkel å måle. Det er statistikk og det er prosentvekst (eller tilbakegang), og det er størrelser som er enkle å forholde seg til for selv den minst oppegående sjel blant oss. Fremover bra. Bakover dårlig. Me Tarzan, you Jane.
Abonner for å fortsette å lese
Bli en betalende abonnent for å få adgang til resten av dette innlegget og annet eksklusivt innhold.
✦ Få månedlig-ish nyhetsbrev
✦ Følg meg på Instagram
✦ Legg til i Feedly / RSS
PPS! Deler du om velvære på sosiale medier? Nå kan du få betalt for å invitere kvinner inn i en magisk portal bare for dem. 🌸


