egenomsorg
Livsdesign,  Selvutvikling

10 ting du kan gjøre for å gi deg selv litt egenomsorg akkurat nå

1. Ta tre, lange, dype pust. Inn gjennom nesa… hold i tre sekunder… og slipp ut gjennom munnen.

2. Plukk opp en plante eller en blomst, en stein, en krystall eller noe annet som kommer fra naturen. Lukk øynene, og skap forbindelsen. Kjenn at du hører til.

3. Planlegg en tidlig leggetid, sånn at du får nok søvn i natt.

4. Drikk et stort glass vann. Gjerne med litt sitron i.

5. Finn en god bok – en som løfter deg opp og gjør deg litt sterkere, litt lykkeligere og litt klokere. Les (eller lytt til) minst ett kapittel.

6. Sett på fin musikk som gjør deg avslappet og glad. Lytt i minst ti minutter.

7. Plasser føttene dine i et deilig fotbad. Bruk en stor kjele om du ikke har stort nok fat.

8. Sett på en inspirerende podcast – du finner mange på Spotify.

9. Legg deg ned på gulvet, og la hender og føtter falle ut til siden. Kjenn at ryggen retter seg ut.

10. Plukk opp den eteriske oljen du kjenner deg mest dratt mot, ta en dråpe i hendene og gni dem sammen litt før du løfter dem opp til ansiktet og inhalerer.


PS! Vil du ha oppdateringer og gode tips rett i innboksen?
Meld deg på bloggens nyhetsbrev her, og meld deg på nyhetsbrev om eteriske oljer her!

Ingrid Jeanette er utdannet førskolelærer, har en mastergrad i tverrfaglig kultur, og er sertifisert yogainstruktør. Hun underviser Yin Yoga, elsker å skrive, og er opptatt av å leve en naturlig livsstil. Ellers bruker hun dagene sammen med sin unge tenåringsdatter, og prøver å lære å spille tussefløyte.