• Personlig & historier

    Jeg er endelig nyretransplantert! (+)

    Jeg sitter akkurat nå på pasienthotellet i Oslo, kjære leser. I morgen er det nøyaktig en måned siden jeg og mamma ble lagt inn på Rikshospitalet. Hun for å donere en nyre, og jeg for å motta den rett etterpå. Tre år med kaos og to år på dialyse er med dette over, og jeg kan begynne å bygge opp livet mitt igjen. Og jeg kan nesten ikke tro hvor flaks jeg har hatt. Rett etter at jeg fikk innkallelsen min, døde en av de andre relativt unge kvinnene som gikk i dialyse sammen med meg. Det setter ting i perspektiv, og det gir en skarp kontrast til min egen…